Het was weer een geslaagd toernooi!

Afgelopen zaterdag 13 mei heeft de finale avond plaats gevonden van het Atomium Klaverjas Toernooi (AKT). Zoals elke avond was het weer een gezellige en geslaagde avond waarin werd gestreden om de plaatsen 1 t/m 16. Martin en Richard gingen naar huis met de eeuwige roem. Na afloop was er voor iedereen een kleinigheidje bij de prijsuitreiking.

Graag willen wij als organisatoren alvast een oproep doen voor het volgende seizoen welke waarschijnlijk zal beginnen in november.

Voor wat betreft de einduitslag; op basis van de eerste 6 avonden is er gestreden voor de plaatsen 1 t/m 4, 5 t/m 8, 9 t/m 12 en 13 t/m 16.

Uitslag 13 mei:

  1. Richard Kuyer en Martin van de Wijngaard           –       4863
  2. Peter Beenhakker en Ron Bohnen                          –       4620
  3. Bas Delvoye en Jannis Hennekeij                             –       4363
  4. Frank Tijsma en Raymond Damsteeg                      –       4106
  1. Ineke Eikenboom en Wim Chrispijn                         –       4888
  2. Jaap en Jeanne van Bekkum                                      –       4556
  3. Janna Klein en Henny Stam                                       –        4219
  4. Ad en Flip Kuyer                                                            –       4069
  1. Ronald den Ouden en Arjan Solter                            –        5311
  2. Monique Kunst en Anneke Brugman                       –        4359
  3. Cornelia Kooiman en Marco van Lent                      –        4276
  4. John Jagt en Ad Bastiaenen                                       –        4086
  1. Marcel en Rene van Bekkum                                     –         4988
  2. Hans de Kovel en Rob van der Linden                      –         4806
  3. Alte Kuperus en Hans van der Linden                       –        4173          
  4. Martin Boekhoudt en Willem Verwaal                    –         4166

Maurice, Ronald en Jannes

Ben jij de barman of barvrouw die we zoeken?

De groep barvrijwilligers voor de zaterdag en m.n. voor de zondag is in de loop der jaren flink geslonken. Dat betekent dat deze mannen en vrouwen iedere week aan de bak moeten. Nu we de komende weken wedstrijden EN aan de Sparrendaal EN in de Enk tegelijk hebben, lopen we aardig vast. Want deze vrijwilligers kunnen helaas niet op twee plekken tegelijk zijn. Het gaat om de zondagen 21 mei en 4 juni.

Zondag 21 mei 12.30 in de Enk en om 10.45 op de Sparrendaal.
Zondag 4 juni de hele dag vanaf 9.00u tot ca 15.00u op de Sparrendaal.

Als trouw lid of supporter weet je dat het voor de financiën van de vereniging belangrijk is dat we via de bar geld in het laatje krijgen. Daarnaast is het voor de sporters en supporters ook wel fijn om voor of na de wedstrijd iets te kunnen drinken of eten.

Dus als jij op één van deze dagen een uurtje voor ons hebt om ons uit de brand te helpen zou dat heel fijn zijn. Geef dat dan even door aan Ria van Duren: ria.v.duren@upcmail.nl met opgave van de datum en tijd dat je zou kunnen. Uiteraard zal er iemand zijn om je wegwijs te maken als je het voor de eerste keer doet.

Laten we voorkomen dat we op één van de locaties de bar moeten sluiten !!!

Nieuwe leden

Een warm welkom aan twee nieuwe leden: Tyara-Jane Kik komt bij de Fjeugd haar wedstrijdjes meespelen en Joep van der Linden komt de Djeugd versterken.

Allebei heel veel plezier bij onze vereniging!

Wat hebben we genoten! 🤠

We zijn al weer even terug maar wat kunnen we terug kijken op een leuk paasweekend. 

Vrijdag’s werd er om 5 uur verzameld op de Sparrendaal. Waarna we rond 6 uur met de bus vertrokken naar het Kamphuis in Hengelo. Na een busreis van ongeveer 2 uurtjes werd de bus ontvangen door de leiding en keukenploeg die al aanwezig waren.

Uit de bus, hup naar binnen en even genieten van een kopje soep en een broodje knakworst. 

Even de huisregels doornemen met elkaar en kamer indeling bekend maken en per team je tas halen en snel je bed opmaken want het eerste gezamelijke spel gaat gespeeld worden! Op zoek naar geluiden op volgorde van het kaartje. Denk aan de indiaan, pistolen, een duel, de wolf en natuurlijk cowboys. 

Na het dierengeluiden spel gingen de Superballers en F-jeugd lekker naar bed en was het voor de D- t/m A-jeugd tijd voor de dropping. Hup in het busje en zoek samen met je team en leiding maar de weg terug naar het Kamphuis. 

Laten we het er op houden dat de routes iets groter zijn geworden 😉

Hoelaat was iedereen terug?:

D-jeugd 2:30 uur 

Dames C 3:15 uur 

Heren C 4:15 uur 

Dames A 4:00 uur 

Heren A 6:30 uur

Voor de heren A was er dus weinig slaap. Want de teams werden om half 8 wakker gemaakt zodat er om 8 uur ontbeten kon worden. Na het ontbijt was het tijd voor corvee en de teamspellen. Van hutten bouwen tot de alleskunner, van levend ganzenborden tot taarten versieren, het was er allemaal. 

    

Na het teamspel stond de lunch alweer klaar. Handen wassen en aan tafel. Nadat de buikjes weer gevuld waren met lekkere boterhammen konden we ons weer klaar gaan maken voor het smokkelspel. Hup lekker wandelen richting het bos. Doel van het smokkelspel? Zo veel mogelijk geld binnen halen doormiddel van parels, zilver en goud voor een goede prijs te verkopen. Goede deals te sluiten met de import en export. 

Bij terugkomst stond er lekker wat te drinken en wat fruit klaar en konden alle kinderen nog even vrij spelen op het terrein. Hier en daar waren er na een korte nacht ook nog wat mensen die hun oogjes niet meer open konden houden.

Na het eten van een heerlijke pasta was het alweer tijd voor de Superballers om naar huis te gaan. De ouders kwamen de kids ophalen. In de tussentijd waren er weer teams met corvee en werden de teamspellen weer uitgezet. 

Zondag ochtend wekkers om half 8 en 8 uur weer aan het ontbijt. Dit keer met een lekker gekookt eitje en een paasstol. Nadat de buikjes weer gevuld waren was het weer tijd voor corvee en nog even wat vrije tijd. De leiding kon zicht voorbereiden op het volgende gezamelijke spel. ‘Kraak de kluis’ doormiddel van verschillende opdrachten konden er codes verdiend worden, dit konden goede of foute codes zijn. Aan de groepjes de taak om de 5 codes te ontcijferen. 

Noah, Julia, Jordy, Bobbie, Kicky en Milou is het uiteindelijk als eerste gelukt om de code te kraken en gingen er met de buit vandoor🤠

Na de lunch werd er geoefend voor de bonte avond en is er nog een teamspel gedaan. 

‘s-Avonds konden we lekker genieten van een broodje pulled pork en rijst met kip. Uiteraard was er na het eten ook weer spraken van corvee. Daarnaast werd de zaal omgetoverd tot theater want het was tijd voor de bonte avond. Iedereen in thema kleding klaar voor hun ‘optreden’. De F-jeugd heeft een dansje opgevoerd welke zij geoefend hebben met Qiara en Souraya ’s middags. Maar ze wisten de pasjes super goed en de leiding kon er nog wat van leren 😉.

Daarna was het de beurt aan de D-jeugd, zij hadden een quiz gemaakt en er moesten mensen uit de zaal naar voren komen op de vragen te beantwoorden. Er was zelfs nog een prijs voor de winnaars gemaakt.

De heren C hadden ook een spel show gemaakt. Iets met letters…. ohja Lingo.

Na een korte pauze en veel voorbereidingen in de coulise was het tijd voor het optreden van de dames A, de zaal werd donker en er kwamen allemaal lichtgevende poppetjes naar binnen lopen. Muziek ging aan en de poppetjes gingen dansen. Het zag er spectaculair uit.

Na de dames A was het tijd voor de heren A, hun voorstelling ging over de moord op Sarah, wie had dit gedaan? Er werden gedachtes nagespeeld, gesprekken gevoerd met mogelijke daders en uiteindelijk werd zelfs de moord nog opgelost. 

Iedereen heeft iets moois neergezet en het publiek heeft vol bewondering naar alle optredens zitten kijken. Goed gedaan allemaal! 

Zo dat hebben we ook weer gehad, wat is er na de bonte avond ook al weer……. Aaah ja dat was het! Stoelen en banken aan de kant want het is tijd voor een disco!! Voetjes van de vloer en lekker dansen en zingen met zijn alle. Hier en daar vloog zelfs het confetti om je oren🎉.

Half 11 mooie tijd voor de F-jeugd om lekker te gaan slapen. De D- t/m A-jeugd nog even verder feesten. 

Kwart over 12, tijd om de muziek uit te zetten. Wat gaan we doen? naar bed? nee echt niet. hup warme kleding aan want het is nog tijd voor een spel. Er werden teams gemaakt en elk team kreeg een potje met room. Wat hiermee gedaan moest worden? Schudden tot dat het niet meer vloeibaar was. Want er werden taarten gemaakt. Nou ja, eerst nog even ingrediënten verdienen. Bij elke post kon je een ingrediënt verdienen, taarten bodem, versiering, etc. Doel van het spel? wie maakt de mooiste taart!🎂

Aan het einde van het spel waren sommige heel enthousiast geworden met het schudden van de slagroom want dat was boter geworden😆.

Nu was het dan toch echt bedtijd voor iedereen. Lekker slapen en maandag weer fris en fruitig aan het ontbijt om half 9.

Ja ja, we mochten een uurtje later opstaan. Na het ontbijt nog even een lunchpakketje maken en was de tijd toch aangebroken om op te gaan ruimen. Want ’s middags was het alweer tijd om richting Rotterdam te gaan. Dus met zijn allen corvee. Het ene team deed de afwas, de ander deed de vloer vegen. Doekjes over de tafel en dat was het dan. O nee, bijna vergeten…. De kamers. Ieder teams moest zijn eigen spullen nog opruimen, kamers schoonmaken, bagage in de aanhanger zetten. Kamers goed gekeurd? Top lekker naar buiten. Er was nog een teamspel op de planning.  

Na het teamspel is er buiten geluncht met zijn allen van alle lekkere lunchpakketjes. Nog even kunnen chillen en hebben we het kamp afgesloten met nog één gezamelijk spel. Levend stratego! 

Toen was het alweer 2 uur, en kwam daar de bus aan. De bus die bevestigde dat het kamp weer voorbij was. We gaan naar huis. 

Wat kunnen we terug kijken op een geweldig kamp. Een kamp dat eindelijk weer kon na al die Corona jaren. 

 

We hebben ontzettend genoten met zijn allen. 

 

Dankjewel dat je er bij was en op naar volgend jaar. 

Liefs, 

Jeugd CC 

 

In Memoriam

Op woensdag 29 maart j.l. ontvingen wij het bericht dat ons tot op heden oudste clublid, Truus Dubbeldam, op 96 jarige leeftijd is overleden.

Truus was al sinds de beginjaren een stimulerend lid van Jeu de Boules/Koersbal afdeling van onze vereniging, zeer betrokken bij deze sporten en de bijbehorende nevenactiviteiten.

Binnen dit clubje verzorgde zij nauwgezet het wekelijkse spelschema en vooral het onderlinge contact d.m.v. de lief- en leedkaartjes en attenties.

De laatste jaren was zij vanwege haar hoge leeftijd gedwongen een stapje terug te doen.

Wij wensen haar nabestaanden veel sterkte.

Zij ruste in vrede.

Het Bestuur

Het is bijna zover!

Nog maar 5 nachtjes slapen en dan gaan we eindelijk op kamp!

 

Mocht je de betaling nog niet hebben voldaan, willen wij jullie vragen dit voor vertrek nog even te doen. De betaling kan naar rekeningnummer NL34 ABNA 046.32.87.274, ten name van “Penningm sv Atomium61” te Ridderkerk, onder vermelding van “KAMP2023”. Graag ook even naam van deelnemer te vernoemen.

De busreis 
* Zorg dat uw kind ruim op tijd op de Sparrendaal is (17:00 uur aanwezig); we moeten ook nog de bagage in de bus doen namelijk. 
* De reis duurt 2 uur. Zorg dat uw kind van tevoren heeft gegeten! Bij aankomst eten we geen volledige maaltijd 

 

In dringende gevallen kunt u ons tijdens kamp bereiken via het mobiele nummer van Yvette Hoost (06-23293250) en Sanne Beenhakker (06-14840260).

 

We verblijven op De Haverkamp in Hengelo Gelderland.

Wat moet in inpakken?
* Slaapzak, kussen + sloop. 
* Warme kleding overdag en voor s’ nachts (pyjama of iets dergelijks) 
* Genoeg andere kleding die vies mogen worden. 
* Toilettas (met de gebruikelijke tandenborstel, etc..). 
* Theedoek! (we hebben corvee). 
* Handdoeken. 
* Zaklamp. 
* Regenkleding 
* Kleding voor bonte avond 
* Genoeg schoenen, waaronder stevige stappers en slippers. 
* Geen kostbaarheden! 
* Geld (de kinderen kunnen op kamp snoep en wat te drinken kopen). 
* Medicijnen (afgeven aan Yvette Hoost op de dag van vertrek). 
* Kopie van het ziektekosten pasje en schrijf hierop uw mobiele telefoonnummer waar u te bereiken bent in geval van nood. Geef deze brief aan de leiding op de dag van vertrek. 
* Is uw kind ouder dan 14 jaar, vergeet dan niet om een ID mee te geven. 

Veilig Internetten Workshop


Gijzelsoftware, VPN, 2 Factor Authenticatie, Phishing (nep-) mails, Whatsapp fraude, nephelpdesk Microsoft / Google, Malware, virussen……. Steeds meer horen we in het nieuws dat er slachtoffers zijn gevallen door digitale gevaren.

Op zaterdag 13 mei van 13:00 tot 16:00, geef ik een workshop waarbij ik in eenvoudige termen uitleg ga geven over alle vormen van deze digitale gevaren. Daarbij geef ik aan wat het is, hoe je het kunt herkennen en wat je ertegen kan doen. Je hebt geen technische voorkennis nodig. En ja, deze workshop heb ik in 2005 ook gegeven, dus voor de ‘oudere’ leden zal dit een goede update zijn naar de laatste digitale gevaren aangezien er veel veranderd is sinds 2005.

Geef je op door een email te sturen naar secretariaatatomium61@gmail.com zodat we weten hoeveel mensen we kunnen verwachten. Neem vooral je mobiele telefoon, laptop/PC of zelfs je thuisrouter mee zodat we hiernaar
kunnen kijken.

Onderwerpen die ik ga behandelen zijn:
– Hoe werkt internet eigenlijk?
– Wat zijn de gevaren (via email, social media, thuisnetwerk)?
– Hoe werkt jouw thuisnetwerk en (Ziggo/KPN) router en WiFi?
– Hoe herken ik de digitale gevaren?
– Wat moet ik doen om deze gevaren tegen te gaan?
– Ik ben slachtoffer (gehackt, gegevens kwijt, identiteit gestolen), wat moet ik doen?

Daarnaast hebben we genoeg tijd voor vragen en zal ik proberen deze ter plekke te
beantwoorden.

Groeten,
Andre Brugman

En de winnaars zijn …….

………Romaical, Nikola en Umut.
 
Weet je het nog? Dat we van die kanjers hadden die de meeste GCA-loten hadden verkocht? Die hebben hun prijs 🎁 ontvangen 🥳 De Fjeugd (teamprijs) ging naar de bioscoop, Romaical (1e) kreeg een mooi tenue, Nikola (2e) een nieuwe bal en Umut (3e) een bidon.
Gefeliciteerd en namens alle leden heel veel dank dat jullie zo je best hebben gedaan 👍